15 februari 2011

Skorpionen...

Har nu tagit itu med ett projekt som skulle gjorts för lääänge sen...
Köpte nämligen en "inramad" skorpion, om man nu kan kalla det så, på en loppis för nån vecka sen.
Troligen en souvenir från 50-60-tal. Då var ramen svart och bakgrunden skitigt vit...
Var nu tänkt att jag skulle måla om ramen i en mörkare brun, och byta ut den skitiga bakgrunden.
Så började med att ta loss bakstycket för att skära loss den då fastlimmade skorpionen. Då jag klumpigt nog skar mig djupt i tummen...
Så efter att det slutat blöde efter nån timme så börja jag i.a.f. att måla om ramverket. Den fula bakgrundspappen slets bort, och jag ersatta den med ett gammalt 1800-tals papper som låg i en gammal brevhög jag köpt i en antikaffär för länge sen.
Skorpionen limmades på, och såhär blev resultatet. Ingen antikvitet, men passar väldigt bra in i min antik inredning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar